carian di sini ye

Tetamu Terhormat Kisah Hidup Saya

Labels

shaklee (136) Ammar (73) miss sasu (71) my self (54) misssasu (51) jom kurus (33) nak kurus (29) info (28) promoshaklee (22) Jomkurus (18) esp (18) family (18) baby aryan (17) tips diet (17) drama tv (14) raya (14) misi kurus (13) puasa (13) resepi (13) wish (12) makan2 (9) nak cantik (9) MasterChef (8) outing (8) contest (7) friend (7) DPLI (6) hadiah (6) kawan (6) macam2 (6) rumah (6) setcantik (6) GA (5) Holiday (5) cookies (5) diet (5) jalan (5) masak2 (5) movie (5) rancangan tv (5) vitamin c (5) wordless wednesday (5) Aktiviti (4) Lirik Lagu (4) Port Dickson (4) Reunion (4) breastfeeding (4) fren wedding (4) potluck (4) senaman (4) setdetox (4) balik kampung (3) klinik (3) kurus (3) makan (3) sales (3) sarapan (3) sembang2 (3) shopping (3) tips (3) video (3) weekend (3) A'Famosa (2) Imam Muda (2) blog (2) doa (2) gift (2) iklan (2) info diet (2) kencingmanis (2) kuantan (2) lemak (2) makanan peberet (2) masak (2) mimi (2) misi insaf (2) mutiara kata (2) nursery (2) pengetahuan (2) ragam (2) sakit (2) sembelit (2) surirumah (2) testimoni (2) vitalea (2) vivix (2) 2015 (1) Air Panas Gadek (1) Bola (1) Bonuslink (1) Bukit Cerakah (1) Interview (1) Kolagen (1) Maharaja Lawak (1) Maulidur Rasul (1) Melaka (1) Nuffnang (1) Pantai Klebang (1) Pengenalan Diri (1) Pengkalan Balak (1) Taman Pertanian Malaysia (1) The Stadhuys (1) adik ipar (1) agar-agar (1) anak anak (1) anniversary (1) astro (1) azam (1) baju kurung (1) banjir (1) beca melaka (1) berita semasa (1) bisnessonline (1) bola sepak (1) bonus (1) bulan rejab (1) cadar. (1) cake (1) cantik (1) cinch (1) demam (1) diabetis (1) elektrik (1) facebook (1) glacomplex (1) hamil (1) handbag (1) hari lahir (1) hari raya (1) herblax (1) jiran (1) jubah (1) kalori (1) kaswi (1) kencing manis (1) kolestrol (1) konvo (1) kustem (1) maharaja lawak (1) mengandung (1) milkboaster (1) minum (1) mothers day (1) muzik (1) muzium samudera (1) my home (1) my mum (1) myself\ (1) nasi goreng kampung (1) oat (1) okbaby (1) omegaguard (1) on9 (1) panduan (1) pengalaman mengandung (1) pengumuman (1) pizza hut delivery (1) pms (1) pregnant (1) preloved (1) puasa. makanan (1) puchong (1) sahur (1) sedekah (1) segugut (1) sekolah (1) shop on9 (1) soya (1) tahun 1 (1) taman tasik cyberjaya (1) tazkirah jumaat (1) toys (1) vitaminc (1)

Tuesday, November 26, 2013

Vitamin untuk Hamil.

SET HAMIL SHAKLEE

OsteMatrix(calcium magnesium) - 2-4 bijisehari

Ibu yang mengandung memerlukan 1000mg-1300mg sehari.Ostematrix ini mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D. Kiranya 3 in 1 la..Setiap 1 biji OsteMatrix mengandungi 250mg kalsium. Magnesium berfungsi untuk membantu menggabungkan kalsium kedalam tulang serta menguatkannya..vitmain D pula untuk merangsang penyerapan kalsium. Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel, pertumbuhan gigi dan pembentukan tulangbayi. Tidak mengandungi lemak berbanding bag iibu yang hanya bergantung dengan produk tenusu.Kalsium penting untuk darah membeku dengan sempurna.Membaiki rangsangan uratsaraf, mengelakkan kekejangan otot terutama bagi ibu mengandung serta kalsium juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.Sekiranya ibu mengandung kekurangkan kalsiumia akan menjejaskan pertumbuhanbayi dan turut menyebabkan penyusutan jisim tulang dan berlakunya kerosakan gigi kepada ibu itu sendiri. Ini kerana apabila kalsium untuk bayi tidak mencukupi maka badan ibu dengan sendirinya menarik kalsium dari itu tulang ibu untuk membantu menguatkan bayi dan kesannya ibu mungkin terdedah kepada risiko mendapat osteoporosis di usia tua.

Energizing Soy Protein - minumseharisekali

Ianya sangat penting untuk membina dan memperbaharui se-seltisu, hormondanenzim di dalamtubuh. Sangat diperlukan olehwanita yang mengandung dan menyusukananak.Penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit.Protein yang berkualiti sangat membantu pertumbuhan yang baik.Ianyajuga dikatakan kunci untuk melawanpenyakit.ESP juga memberi ibutenaga di mana bagimereka yang mengalami morning sickness yang agak teruk.Iajuga memelihara dan mengelakkan janin menjadicacat. Selainitu, protein ini juga membantu membekalk anasid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi.Keperluan protein sewaktu mengandung perlulah mencukupi bagimembantu pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah. Keperluan protein ini semakin penting ketika memasuki trimester ke 3 bagimembantu memaksimumkan pertumbuhan fetus.

Omega 3 (Omega Guard) - 1 bijisehari

Ianya sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari peringkat awal pembentukan.Mengandungi DHA yang sangat penting untu kotak.DHA dan EPA dari Omega niepenting untuk pembentukan otak dan mata baby.Untukibu pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan

Vitamin B Compleks - 1 bijisehari

B Compleks Shaklee adalah unik kerana iatelah lengkap dengan asidfolik danjuga 8 kumpulan B. Asidfolik sangatpentinguntuk pembinaan tulang dan bagimengelakkan kecacatan pada janin, mengurangkan risiko kecacatansaraf pada bayi khususnya 'spina bifida'. Ibu memerlukan sekurang-kurangnya 400 mg keperluan asidfoliksehari.Penting bagimenjamin keperluan asidfoli kini mencukupi 3 bulan sebelum ibumerancang untukmengandung hinggalah tempoh awal mengandung.Ini kerana masalah gangguan pertumbuhan saraf dan neuroin ibolehberlaku seawall minggu pertama mengandung ketika janinbaru terbentuk.

Vitamin C - 1 bijisehari / chewable vita C 5 biji sehari

Melindungi sel penting dalam pembinaan kolagen dalam membinadan menguatkansel-sel tisu dalam badan dan jugas angat pentinguntuk gusi dangigi yang sihat.Ianyajuga membantu dalam penghadaman zat di samping Vitamin C meningkatkan taraf system pertahanan tubuh. 1 biji vitamin C bersamaan dengan 7 bijioren. Mampukah kitanak makan 7 bijiorensehari? Selain itu vitamin C juga dapat membantu mempertingkatkan kadarserapan zsatbesi yang sangat penting untuk pembentukan hemoglobin yang membawa oksigen dalam darah.

Vita-Lea Iron Formula -1 bijisehari

Vita-Lea adalah multivitamin jadi iibutidakperlumengambilobiminlagi. Di dalamnya kaya dengan iron (zatbesi) di mana jika ibu ada masalah masalah pitam atau mudah pening atau punmasalah anemia. Anemia ini berbahaya kepada anak danibu ketika bersalinkelak.Olehitu, pengambilan multivitamin amat penting semasamengandung.



comel kan pic ni..comel bebenor. :)

hehehhee. 

nak cuba, meh la add fb kita. 

sasuzanazanudin. search je:) 

sms la 0129851718


:)

No comments: