Hanya Taip Keyword Anda

Loading...

Tetamu Terhormat Kisah Hidup Saya

Labels

shaklee (87) Ammar (66) my self (52) jom kurus (31) Jomkurus (18) info (16) drama tv (14) raya (13) baby aryan (12) family (11) puasa (11) resepi (10) wish (9) MasterChef (8) miss sasu (8) nak kurus (8) outing (8) contest (7) friend (7) makan2 (7) misssasu (7) DPLI (6) macam2 (6) rumah (6) GA (5) cookies (5) hadiah (5) jalan (5) kawan (5) masak2 (5) misi kurus (5) movie (5) rancangan tv (5) wordless wednesday (5) Holiday (4) Lirik Lagu (4) Port Dickson (4) Reunion (4) breastfeeding (4) fren wedding (4) potluck (4) tips diet (4) Aktiviti (3) diet (3) esp (3) klinik (3) makan (3) sales (3) sembang2 (3) senaman (3) shopping (3) weekend (3) A'Famosa (2) Imam Muda (2) balik kampung (2) blog (2) gift (2) iklan (2) kuantan (2) kurus (2) makanan peberet (2) masak (2) mimi (2) misi insaf (2) nursery (2) pengetahuan (2) ragam (2) sakit (2) testimoni (2) video (2) Air Panas Gadek (1) Bola (1) Bonuslink (1) Bukit Cerakah (1) Interview (1) Kolagen (1) Maharaja Lawak (1) Maulidur Rasul (1) Melaka (1) Nuffnang (1) Pantai Klebang (1) Pengenalan Diri (1) Pengkalan Balak (1) Taman Pertanian Malaysia (1) The Stadhuys (1) agar-agar (1) anak anak (1) astro (1) beca melaka (1) berita semasa (1) bonus (1) cake (1) cantik (1) cinch (1) elektrik (1) herblax (1) jiran (1) jubah (1) kalori (1) kaswi (1) kencingmanis (1) kolestrol (1) konvo (1) kustem (1) lemak (1) milkboaster (1) minum (1) mothers day (1) muzik (1) muzium samudera (1) my home (1) my mum (1) myself\ (1) nasi goreng kampung (1) oat (1) okbaby (1) on9 (1) panduan (1) pengumuman (1) pizza hut delivery (1) preloved (1) puasa. makanan (1) sahur (1) sarapan (1) sedekah (1) sekolah (1) sembelit (1) setdetox (1) shop on9 (1) soya (1) surirumah (1) taman tasik cyberjaya (1) tazkirah jumaat (1) tips (1) toys (1) vitamin c (1) vivix (1)

Saturday, September 20, 2014

kenal pasti berat dan tinggi untuk anda di sini



Assalamualaikum uolss, 

Jumpa lagi ! 

seronok tak baca tips blog saya? 
harap ada something yang uols boleh pelajari ok. 

nah, tips untuk korang. 
berapa tinggi & jantina korang, then dah tahu berapa berat yang sesuai untuk anda iaitu bmi dalam paras yang normal atau tidak. 

miss sasu dah hujung hujung ni, so, ada masa untuk turunkan lagi ! 

3kg more.. 

please please please.. :) 

jumpa lagi, 

salam sayang, 
miss sasu 
012- 985 1718 
cod area : puchong

Friday, September 19, 2014

DAH JAGA MAKAN TAPI TAK KURUS

assalam..

berkat hari jumaat.
nak tolong uolls.

siapa yang rasa dah all out jaga makan, tapi susah berat nak turun, sila pm saya di fb atau whatsap saya sekarang.

saya akan bagi details di bawah.

tapi saya nak jujur dan ikhlas. tak mau tipu. makan nasi seperiuk , tapi ckp makan nasi segenggam.

saya tolong cek.betui atau tidak.

fb saya : sasuzanazanudin.
whatsap : 0129851718

jumpa ada !

bagaimana mengatasi masalah kerap lapar

Assalamualaikum uols semua..

Pagi ni saya nak review tentang MASALAH KERAP LAPAR.
bagaimana in terjadi dan bagaimana kita nak menyelesaikan nya secara sihat dan pastinya berkesan. 

KERAP LAPAR terjadi apabila   

kredit artikel ini untuk http://sitinursyuhada95.blogspot.com
 
(1) Minum terlalu banyak minuman manis- Hasil daripada kajian oleh University of California di San Fransisco mendapati bahawa kandungan gula boleh ‘menipu’ otak terhadap keinginan untuk makan lebih banyak. Ia menghalang hormon leptin daripada memberitahu otak bahawa anda telah mendapatkan makanan yang secukupnya.

(2) Makan makanan bertin- Makanan di dalam tin terdedah kepada bahan kimia sepertibisphonel-A atau BPA, yang turut mempengaruhi hormon leptin seseorang. Ia akan menyebabkan seseorang untuk makan banyak kali dan juga dikatakan sebagai punca terhadap masalah obesiti.
 
(3) Sarapan pagi yang tidak mencukupi- Hasil kajian terhadap 6746 orang selama empat (4) tahun mendapati bahawa seseorang yang mengambil 300 kalori pada sarapan pagi akan meningkatkan pertambahan berat badan sebanyak dua (2) kali ganda berbanding orang yang mengambil 500 kalori. Ini kerana sarapan pagi yang tidak mencukupi akan menyebabkan seseorang untuk makan banyak kali sepanjang hari.
 
(4) Tidak makan sayur-sayuran- Khasiat di dalam sayur-sayuran boleh membantu untuk seseorang berasa kenyang lebih lama dan ini dapat mengelakkan anda daripada makan banyak kali.
 
 (5) Tidak minum teh kurang gula- Hasil daripada kajian mendapati bahawa seseorang yang minum teh kurang gula selepas makan akan membuatkan mereka berasa lebih kenyang dan secara tidak langsung dapat mengelakkan anda daripada makan banyak kali. 
 
(6) Kurang minum air masak- Tubuh badan yang kurang air akan menyebabkan seseorang untuk makan lebih banyak kerana ia meningkatkan tahap kelaparan seseorang. Sebaiknya, sebelum makan anda perlu minum air masak terlebih dahulu.
 
(7) Kebosanan- Hasil daripada kajian penyelidik Flinders University, Australia mendapati bahawa kebosanan akan meningkatkan keinginan seseorang untuk makan lebih banyak.
 
=========================================================================
 
dah tau punca , so kita boleh la huraikan untuk jalan penyelesaian . 
 
apa yang saya boleh simpulkan ialah : 
 
1- jangan terlalu banyak minum air manis 
2- elakkan dari pengambilan makanan dalam tin. 
3- ambil sarapan dalamkalori yang tinggi dan sihat 
4- ambil sayur dan buah dalam diet seharian
5- ambil teh selepas makan
6- minum air masak sehingga 3 liter sehari mengikut berat seseorang
7- elakkan dari rasa bosan. 
 
selain itu ada dua suppliment shaklee yang boleh bantu anda dalam mempengaruhi hormon agar memberitahu kepada otak bahawa anda dah cukup kenyang danboleh la stop makan iaitu 
 
ALFALFA DAN OMEGAGUARD 

ALFALFA 

ianya membantu dalam stabilkan kadar gula dalam darah. so, saya selalu cadangkan agar diambil ketika anda sedang lapar. semasa sedang menunggu untuk waktu makan. saya cadangkan diambil ketika sebelum sarapan dan sebelum makan malam dalam masa 1 jam 
 
OMEGAGUARD
 
ianya sangat unik. iaitu dengan memberi kesan kepada hormon. begini, apabila kita makan asid lemak omega 3ini, secara automatiknya ianya telah memberi kesan kepada peningkatan hormon leptin dan akan memberi signal kepada otak agar stop makan. bagus bukan. ianya saya cadangkan diambil selepas makan . 
 
segala pertanyaan tentang harga dan bagaimana untuk mendapatkanya, boleh la hubungi saya ye. 
 
 
salam sayang , 
 
miss sasu 
012- 985 1718 
cod area : Puchong
 
 

Thursday, September 18, 2014

resepi sandwich sihat

assalamualaikum uolls . 

jumpa lagi  kita dalam arena misi insaf miss sasu 
wah, kemain sedap pulak nama. 

hihihi. 

dah janji ngan korang kan nak share resepi sandwich cara orang nak diet .sandwich ni bahaya tau, kalau silap cara, korang akan jadi bertambah gemuk. 

haru tak ?? 
sebab tu timbang, berat x mau turun. 

ok, check it out .

RESEPI SANDWICH MISI INSAF MISS SASU 

BAHAN-BAHAN 

1- roti gandum 2 keping 

2- protein, 
- ayam rebus 
- ayam bakar 
- tuna dalam tin yang lowfat
- telor rebus 
- telorgoreng 

3- sayur 
- tomato
-salad
-timun
-buah pun buleh 

4- sos
- sos cili secolet 
- mayonis secolet 

tu aja..
  
CARA- CARA TAU KAN..
MAIN LAYER LAYER KAN DIA AJAA. 
IKUT SUKE HATI KORANG YEE.


JOM LAYAN GAMBAR SANDWICH SIHAT 

^
^



 





BOLEH IMAGINE TAK? 

SENANG KAN ? 

yang penting ! 

1) roti gandum 
2) protein yang sihat , minyak less
3) buah or sayur mesti over, jangan kedekut . 
4) sos jangan over , sikit buat hilang loya aja. hihi

jom uolsss. 

babai 
see u . 


012- 9851718 
whatsap me if nak tau tentang diet & shaklee. 

Wednesday, September 17, 2014

berat dah kelaut, jom mulakan misi insaf

 


Assalamualaikum uolls.. 

selamat pagi yang sunyi sepi ini.hehe. biasanya time time gini la saya selalu  ambil masa untuk share something dengan uolls dalam blog kecil saya ini. 

saya perasan berat saya kemain dah kelaut lah lately. ni semua berpunca dari saya yang kuat makan. tak ada faktor lain pun. semua kerana makan. korang tau kan, saya sekarang dah tak keje, just duk umah buat bisness online. so, ada banyyyyakkk masa kat dapur. sungguh tragis tau duk umah ni. haha. 

so, sekarang saya dah dalam misi insaf.

hahaha. nak kena diet macam dulu dulu, time saya nak kuruskan badan dari berat seberat 73kg ! itu la berat saya yang paling berat .. berat tak ? hahaa, ke ada lagi yang berat agaknya.. huhu. 

so, ni list yang saya kena buat . nak tak nak, kena buat .
jom kita mulakan hari ini yer.. 

1) sarapan penuh khasiat . iaitu Oat 
2) snack sebelum lunch dalam 11pagi, boleh makan sandwich. ( nanti saya share resepi ok) 
3) lunch segengam nasi dan protein serta sayur yang banyakkk 
4) snack sebelum dinner , apple hijau 
5) makan malam yang sihat , sup sayur or nasi macam lunch 
6) supper, cuma susu low fat dan roti gandum. 

now, nak shopping dulu 

nak beli 

1) susu low fat ( nanti saya share susu yang cm mana) 
2) roti gandum , banyak pilihan.. gardenia ke masimmo 
3) sayur & buah ! yes..
4) sayur salad, kalau malas nakmasak sayur. 
5) buah epal hijau banyakk!

ni stok seminggu. 
susu biasa tahan seminggu. 

atau saya kena beli yang serbuk.
nanti saya share ok ! 

kita mulakan hari ini atau esok ! haha. nak jugak atau .

uolls jom la join saya.. 
anythinngs boleh komen di sini yer. 


babbaai..

see u, nak p blogwalking jap blog cantik korang ,

salam sayang 
miss sasu yang sudah demokk 

012- 985 1718 
anythings nak tanye pasal diet & shaklee, just whatsapp me ok .


Tuesday, September 16, 2014

JOM BUANG LEMAK SEBELUM RAYA



miss sasu here ! 

jom sertai program
 Jom Buang Lemak Sebelum Raya ! 
[ 15/05/2014 sehingga 15/07/2014]

ada orang kurus Tapi lemak kemain banyakk . sebab tu akan nampak gemuk tau. 

apa syarat nya ?? 

11~ mesti menggunakan supplemen  set slimming shaklee
2~ mendaftar di bawah seliaan miss sasu 
3~mesti report kepada miss sasu semingu sekali . jujur dan amanah penting 
4~ report kepada miss sasu 
- ukur lilit pinggang 
-ukur lilit peha
- ukur lilit lengan
-ukur lilit punggung

apa hadiahnya ?? 

DUIT RAYA !! 

hubungi miss sasu 
012- 985 1718 sekarang !! 

Sunday, September 14, 2014

bonus shaklee sudah masuk

 


As salam uolls , 

Kebiasaannya, bonus shaklee akan terus masuk dalam akaun pada 15hb setiap bulan. tetapi, kadang kala shaklee ni sangat baik dan bermurah hati. macam bulan ni, shaklee bagi pada 12hb !! awal gila. memang selalunya shaklee akan bagi pada hari jumaat. best kan ?? 

berapa bonus miss sasu ? 

so far, Alhamdulliah. tetapi kena usaha lebih lagi untuk lebih banyak bonus. kena memberi lebih lagi kepada insan-insan yang memerlukan. lebih banyak anda memberi, lebih banyak anda dapat ! itu la prinsip SID shaklee di bawah naungan kumpulan Jutawan .

biasanya saya akan 

1- bayar bill unifi 
2- zakat secara online.
3- sedekah secara offline
4- bagi ibubapa
5- belanja family . 

itu aja! nanti dah banyak lagi, boleh la bayar untuk personal loan atau loan rumah & kereta. 
pastiboleh ! 

anda ingin rasai manisnya bershaklee ? 

jom la join kami.

MISS SASU & FRIENDS

APA PERLU BUAT ??

1- sediakan fee rm75 untuk yuran membership 
2- atau duit dalam rm700 untuk belian barang 200uv dan free membership 
3- sediakan nama, alamat, no ic, email, no hp, no akaun bank & nama dan ic pasangan 

whatsapp kepada saya 

012- 985 1718 
miss sasu 

saya tunggguu !
 




Thursday, September 11, 2014

MASALAH UTAMA SURI RUMAH CEPAT GEMUK

Assalamualaikum semua..

saya dah lebih seminggu bekerja dari rumah. bekerja secara online di rumah.

selama seminggu ni saya cuba selami real experience bagi suri rumah yang nak kurus.

antara masalah yang saya sudah kenalpasti ialah :

1- selalu skip makan.
2- selalu makan bukan dalam masa yang ditetapkan atau makan lewat.
3- selalu makan merepek apabila tidak lapar. ini akibat tiada makanan sihat yang telah tersedia untuk dimakan dengan kadar segera.

bagaimana untuk mengatasi masalah ini?

ini adalah cadangan saya. boleh ikut jika anda rasa sesuai untuk anda.

1- mesti ada jadual makanan. buat jadual selama seminggu. masak awal. untuk mengelakkan anda mencapai makanan yang mengarut ketika lapar.

2- makan on time. dah masak, so senang la nak makan.

3- masak makanan yang penuh khasiat. jadi kita tidak akan merasa lapar dengan cepat. ambil la protein,untuk rasa kenyang yang lama.

4- no junk food ! lagi bagus ada susu rendah lemak dan roti gandum atau biskut gandum.

bagaimana?

good luck semua suri rumah!

apa apa, just whatsap saya ye.

miss sasu | 012- 985 1718