carian di sini ye

Tetamu Terhormat Kisah Hidup Saya

Labels

shaklee (136) Ammar (73) miss sasu (71) my self (54) misssasu (51) jom kurus (33) nak kurus (29) info (28) promoshaklee (22) Jomkurus (18) esp (18) family (18) baby aryan (17) tips diet (17) drama tv (14) raya (14) misi kurus (13) puasa (13) resepi (13) wish (12) makan2 (9) nak cantik (9) MasterChef (8) outing (8) contest (7) friend (7) DPLI (6) hadiah (6) kawan (6) macam2 (6) rumah (6) setcantik (6) GA (5) Holiday (5) cookies (5) diet (5) jalan (5) masak2 (5) movie (5) rancangan tv (5) vitamin c (5) wordless wednesday (5) Aktiviti (4) Lirik Lagu (4) Port Dickson (4) Reunion (4) breastfeeding (4) fren wedding (4) potluck (4) senaman (4) setdetox (4) balik kampung (3) klinik (3) kurus (3) makan (3) sales (3) sarapan (3) sembang2 (3) shopping (3) tips (3) video (3) weekend (3) A'Famosa (2) Imam Muda (2) blog (2) doa (2) gift (2) iklan (2) info diet (2) kencingmanis (2) kuantan (2) lemak (2) makanan peberet (2) masak (2) mimi (2) misi insaf (2) mutiara kata (2) nursery (2) pengetahuan (2) ragam (2) sakit (2) sembelit (2) surirumah (2) testimoni (2) vitalea (2) vivix (2) 2015 (1) Air Panas Gadek (1) Bola (1) Bonuslink (1) Bukit Cerakah (1) Interview (1) Kolagen (1) Maharaja Lawak (1) Maulidur Rasul (1) Melaka (1) Nuffnang (1) Pantai Klebang (1) Pengenalan Diri (1) Pengkalan Balak (1) Taman Pertanian Malaysia (1) The Stadhuys (1) adik ipar (1) agar-agar (1) anak anak (1) anniversary (1) astro (1) azam (1) baju kurung (1) banjir (1) beca melaka (1) berita semasa (1) bisnessonline (1) bola sepak (1) bonus (1) bulan rejab (1) cadar. (1) cake (1) cantik (1) cinch (1) demam (1) diabetis (1) elektrik (1) facebook (1) glacomplex (1) hamil (1) handbag (1) hari lahir (1) hari raya (1) herblax (1) jiran (1) jubah (1) kalori (1) kaswi (1) kencing manis (1) kolestrol (1) konvo (1) kustem (1) maharaja lawak (1) mengandung (1) milkboaster (1) minum (1) mothers day (1) muzik (1) muzium samudera (1) my home (1) my mum (1) myself\ (1) nasi goreng kampung (1) oat (1) okbaby (1) omegaguard (1) on9 (1) panduan (1) pengalaman mengandung (1) pengumuman (1) pizza hut delivery (1) pms (1) pregnant (1) preloved (1) puasa. makanan (1) puchong (1) sahur (1) sedekah (1) segugut (1) sekolah (1) shop on9 (1) soya (1) tahun 1 (1) taman tasik cyberjaya (1) tazkirah jumaat (1) toys (1) vitaminc (1)

Friday, June 20, 2014

terpaksa hilang 5kg sepanjang puasa tahun lepas

assalamualaikum semua sahabat tersayang miss sasu !

semalam dah try test puasa dlm musim el-nino ni. so far so good. kepanasan ni memang sedikit sebanyak membuat badan rasa letih. tetapi itu adalah dugaan untuk kita semua . yeaaah ! KITA SEMUA BOLEH !

saya nak share, RAMADAN tahun lepas.

saya masuk ramadan tahun lepas masa saya baru habis pantang . ngam-ngam pantang 44 hari abis, dan ada balance dalam seminggu nak rest, lepas tu puasa.. ARYAN adalah sangat sangat tak behave masa tu. dia mmg suke tidor siang dan berjaga nak beriba di waktu tengah malam sehingga menjelang pagi. kadang kala waktu subuh tu dia masih tak selesa lagi .

ada hamba Allah baik hati, bagi saya diskaun untuk dapatkan ESP. ( energizing soy protein) kepada saya untuk saya cuba menjelang puasa ni . saya pun cuba. buat untuk SAHUR . ada cara dia , bukan telan ESP kosong mcm tu aja. saya masukkan karbohidrat , protein , lemak serta vitamin yang diperlukan oleh badan setiap hari.

cara saya buat minuman ESP ialah :-

~ 5sudu oat
~ 1sudu horlick
~ 1 sudu milo
~ 2 sudu esp
~ 200ml air suam

lepas tu shake! shake dengan shaklee punya tu lagi best sebab ada penumbuk. buat kan bahan bahan di atas hancur !

30hari saya berjaya puasa penuh . alhamdulliah ..

1syawal saya timbang berat . saya TERPAKSA kehilangan 5kg berat ! which is saya tak nak pung. hahaha. lepas tu masuk raya saya dh dpt baik berat saya yang hilang tu .. hahaha..

ingin jadi seperti saya.
ingin dapatkan 1tong esp yang super hebat ini ?
hubungi saya sebelum ramadan menjelma.

012- 985 1718
miss sasu
pakar diet anda.


No comments: